SIJIL PELAJARAN MALAYSIA ( SPM )

Imej
     Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) merupakan tonggak utama dalam sistem pendidikan Malaysia dan memegang peranan penting dalam membentuk masa depan pelajar. Dengan tumpuan kepada kelayakan akademik, SPM memberikan impak yang meluas dari segi akses ke pendidikan tinggi, peluang pekerjaan, hingga kepada pembangunan peribadi dan profesional.         Pertama-tama, SPM membuka pintu kepada pendidikan tinggi. Keputusan SPM menjadi kriteria utama bagi pelajar untuk mendaftar ke institusi pengajian tinggi seperti universiti, politeknik, dan kolej. Keputusan yang cemerlang memberi peluang lebih luas untuk memilih kursus dan institusi yang diingini. Kelayakan ini adalah landasan untuk pembelajaran lanjutan dan pencapaian kecemerlangan dalam bidang tertentu.      Selain itu, SPM juga memainkan peranan penting dalam menentukan peluang pekerjaan. Banyak majikan mengambil kira keputusan SPM sebagai penilaian awal terhadap kebolehan calon pekerja. Keputusan yang baik dapat memberikan kelebihan kepad

TIPS JAGA KULIT MUKA SENTIASA CANTIK DAN LEMBUT!!!

Tips Jaga Kulit Muka


Halloo.. guys   selamat datang ke dunia ku ..kita santai santai ja hari ni ..relax.. aku nak beritahu tips tips jaga kulit muka ni. hihi.. ehhhh ni yang baca mesti nak mengurat crush tu kan haha… kulit muka ni penting dalam imej masing masing ..sebab benda pertama manusia akan lihat adalah muka ahahah kalau tak tengok muka macam mana nak kenal kan.. pastu mereka nilai ehh cantik nya ehh handsome nya dia …tu sebab kulit muka sihat halus kurang jerawat kan.. nak nak nak baca tips ni hihi.. baca habis tau kalau nak dapat tips yang sempurna ni…

1.Pertama Sebelum Tidur Apa Yang Perlu Dilakukan.. Pejam Mata? ..
Perkara yang perlu dilakukan adalah bilas muka tu dengan air. lepas tu lap betul betul.. ini adalah supaya kulit muka sentiasa lembap semasa tidur .. selalu lakukan ni . jadikan sebagai rutin harian sebelum tidur ..senang je kan tak pakai duit pun. apabila kulit muka sentiasa lembap …nanti dia jadi lembut pla ..pipi tu comel je hihii.. dh la pipi pau ..lembut lagi ..comel tul ..pm tepi ahah.. relaxs …kita santai santai je ni.

2.Kedua Adalah Berkaitan Makanan .
Selalu nya tentang makan ni semua orang dh tau kan .. kamu tau tak apa yang boleh menyebabkan jerawat di muka tu semakin bertambah dan menjadi jadi? makanan itu adalah kacang tanah. jangan salah faham pula. kacang ni makanan sihat . tapi kesan nya di muka adalah boleh menjadi pemangkin kepada pertumbuhan jerawat tu. boleh makan tapi jangan banyak sangat takut jerawat pun bertambah banyak ahha..

3.Ketiga Adalah Produk Pencuci Muka…
Korang pakai apa? tu suka hati korang nak pakai produk apa. tapi kena pilih yang sesuai dengan anda .. contohnya guna produk x membuat muka kamu jadi gatal so kena tukar lah dengan produk yang sesuai ..takut kulit muka jadi rosak pula.. tapi ingat jangan selalu tukar produk pencuci muka tau..kesan nya nanti kulit muka cepat kedut pula jadi kusam nampak nya.. tak cantik pa kan ..

Err tu jee yee terima kasih. good luck cuba tips ni ya . BYE.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MAKSUD DAN PERANAN MITI dan MATRADE

STRES!!!! CARA HILANG STRES!!